Potřebujete-li pomoc při řešení otázek ohledně IT ve vašem podnikání? Existuje sousta společností, které se specializují na externí podporu IT oddělení, nebo dokáži IT oddělení úplně nahradit. Existují tři kategorie, které je třeba zvážit: služba pohotovosti, vzdálená plocha a externí správa IT. Zde je základní přehled nabízených služeb a přehled toho v čem se jednotlivé nabízené služby liší.
Služby On-Call IT
Když mluvíte s odborníkem v určité aplikaci, na kterou se vaše firma spoléhá, může to být užitečné. Mnoho takových podpůrných společností se specializuje na populární aplikace, jako je sada Microsoft Office. Různé softwarových společností také prodávají podporu svých produktů. Adobe a Microsoft jsou jedni z největších, kteří si vydělají další peníze a prodejem supportu svých aplikací.
Další služby podpory On-Call IT se specializují na řešení hardwaru. Technik může navštívit vaši kancelář a diagnostikovat počítač, nebo jiný počítačový hardware. (Mohou zkontrolovat vaše síťové zařízení, tiskárnu atd.).
Výhoda: Lidská interakce – mluvíte s člověkem, který zná váš problém. V případě nutnosti dojede až do Vaši kanceláře. Toto řešení může být ideální v případě, že jste malý podnik, které nemají odborné pracovníky IT.
Upozornění: Platíte za pomoc na základě volání. Pokud máte problémy jen několikrát za rok, může být služba nákladově velmi efektivní. V případě, že je z vaší strany požadavků více může být lepší podepsat měsíční nebo roční smlouvu s plánem podpory Vaší společnosti.
Vzdálená plocha – Remote desktop
Můžete nechat externí společnost, aby k podpoře uživatelů používala připojení k počítači přes internet. Technická podpora pak může provádět takové úkoly jako je aktualizace softwaru, nebo kontrola zabezpečení počítače. (Společnost pro technickou podporu může také nabídnout vzdálené pracovní plochy.)
Výhoda: V mnoha případech nemusíte hovořit s osobou podpory po telefonu. Vzdálený technik pracuje na vašem počítači, jako by seděli před ním. Potenciálně se naučíte pár věcí tím, že budete sledovat jak bude technik pracovat.
Upozornění: Vzdálený technik může opravit některé problémy s hardwarem aktualizací různých ovladačů a softwaru. Ve skutečnosti vás osobně navštěvují, takže jím prováděné úkony a diagnostika jsou do jisté omezené.
Externí správa IT (MSP)
Poskytovatelé spravovaných služeb (MSP) prodávají mnohem rozsáhlejší podporu vzdálené plochy. Mohou být dostatečně schopné sloužit místo interního IT. Dokonce i v případě, že vaše firma má zaměstnance v oblasti informačních technologií, může zaměstnanec MSP velmi nápomocný.
Co je MSP?: Poskytovatel řízených služeb (MSP) je společnost, která vzdáleně spravuje IT infrastrukturu zákazníka nebo systémy koncového uživatele, obvykle na proaktivní bázi a podle předplatitelského modelu.
Výhody: Pracovníci MSP neustále aktualizují software a vašich systémů. Dále hledají potenciální bezpečnostní hrozby. Cílem je vyhnout se modelu „break / fix“. Tedy tomu, aby jste se s někým potkali až v okamžiku, kdy se něco pokazí. Dobrý MSP provádí rutinní opatření, aby se zabránilo tomu, že se v IT vaší firmě něco vůbec stane a pokud se něco pokazí, měli byste si sotva všimnout přerušení, protože rozbitou věc neprodleně vymění, nebo opraví.
Upozornění: Většina poskytovatelů spravovaných služeb neprodává službu na místě, aby prohlédli váš hardware ve vaší kanceláři. Založí svůj obchodní model na cloudovém a vzdáleném přístupu.
zdroj: internet, tomsitpro.com