Programy pro vzdálený přístup umožňuje připojení k ostatním počítačům nebo koncovým stanicím. Usnadňuje zákaznickou podporu, nebo IT úkoly mimo lokalitu správce. Nástroje pro správu systému Windows a MacOS poskytují základní přístupové schopnosti.
Většině IT týmů rychle přestává stačit co nabízejí integrované nástroje. Musí hledat pokročilé řešení vzdálené podpory. Zkontrolovali jsme aktuální výsledky testů výkonnosti pro 10 produktů vzdáleného přístupu. Zúžili jsme seznam na tři nejoblíbenější nabídky.
Produkt | GoToAssist | LogMeIn | TeamViewer |
Ceník | GoToAssist | LogMeIn | TeamViewer |
Hodnocená verze | Remote Support | Rescue | TeamViewer Remote Access |
Podpora OS | Win, Mac, Android, iOS | Win, Mac, Android, iOS, BB | Win, Mac, Linux, Android, iOS, BB, Chrome |
Naceňování | Podle techniků | Per Seat | Podle profilu uživatele, kanálů, bezobslužných zařízení |
Úvodní licence | $55 Technika, za rok | $1,299 ročně | $809, napořád |
Možnost použití | Konečná podpora uživatelů, přístup k PC | Zákaznická a interní podpora | IT administrace, interní IT podpora, externí technická podpora |
Jak jsme vybrali tyto produkty pro vzdálený přístup
Zvažovali jsme známé výrobky, které poskytují pokročilé funkce. Pro ty, kteří potřebují poskytnout zákaznickou nebo technickou podporu a IT týmy.
Funkce často poskytované těmito produkty, které základní programy dodávané s OS nejsou poskytovány, zahrnují:
* Podpora více připojení a více platforem
* Sledování relace, nahrávání a poznámky
* Obousměrné sdílení souborů
* Nula instalace a bezobslužný přístup
* Hromadné nasazení a podpora politik
* Probuzení, restartování počítače a připojení CTRL + ALT + DEL
* Výstrahy, hlášení a sledování
* Chat, bílá deska, audio a video a VoIP
* Setkání a prezentace
* Jednorázové nebo přístupové možnosti pro hosty
* Kompatibilita s řešeními zabezpečení
Informace o testování výkonu
Spolupracovali jsme s naší sesterskou spol. Top Ten Reviews (TTR), abychom zhodnotili výkon populárních řešení vzdáleného přístupu. Zatímco existuje mnoho proměnných, které ovlivňují rychlost připojení a přenosu souborů, řešení stále vyžadovala testování, které TTR provedl ve své laboratoři.
Aby se minimalizovali běžné proměnné, hodnotitelé TTR testovali služby v kontrolovaném prostředí a vícenásobně provedli testy, aby určili průměrné hodnoty výkonu. Vzhledem k tomu, že jedna nebo dvě sekundy nedělají tak velký rozdíl v dlouhodobém výhledu, testovali jsme a poté ohodnotili produkty jako pomalejší nebo rychlejší ve srovnání s testovaným průměrem. Aby jste si mohli představit co můžete od těchto produktů čekat z hlediska výkonu. Celkově bylo testováno a porovnáno deset výrobků.
Jeden problém, který jsme objevili během testování, je to, že některé úkoly prováděné na navigaci tabletu, chatu a sdílení souborů byly podřízené ve srovnání s počítači a počítači Mac. Pokud máte v plánu užívat tablety často, můžete využít výhod bezplatných zkušebních verzí, které tyto aplikace nabízejí, aby zjistili, zda splňuje vaše požadavky.
Nejlepší výsledky
GoToAssist
Popis: Podpora až osmi relací na licenci; Kompatibilní s více platformami; Podporuje bezobslužný přístup k zařízením; Obousměrné sdílení obrazovky; Podpora více monitorů; Nástroje pro vzdálenou diagnostiku; Nahrávání relací
Omezení: Neperiodické licence
GoToAssist je součástí rodiny produktů Citrix GoTo společně s GoToMeeting a GoToMyPC. GoToMyPC. Přezkoumali jsme GoToAssist, který je určen k poskytování vzdálené podpory a přístupu k bezobslužným počítačům.
Tento produkt Citrix je k dispozici za cenu nižší než 55 USD za technika za měsíc, pokud platíte rok předem (660 USD). Pokud potřebujete přístup k více než 40 místům techniků, budete muset požádat o individuální nabídku. Každá licence podporuje neomezený počet koncových uživatelů, včetně strojů bez obsluhy.
Každý technik může současně podporovat až osm relací. Vzhledem k tomu, že úvodní verze podporují více než jednu relaci najednou, cena za první rok pro tuto aplikaci pro vzdálený přístup je nižší než cena TeamViewer. Neposkytuje však trvalou licenci, takže náklady na druhý rok by byly více než náklady na TeamViewer.
Chcete-li pomoci při podpoře vašich zákazníků, GoToAssist poskytuje vzdálený přístup a podporu relací. Pomocí tohoto nástroje pro vzdálený přístup k počítači můžete provést vzdálenou diagnostiku, zobrazit více monitorů, přidat poznámky a připojit se k bezobslužným počítačům. Podporuje také obousměrné přenosy souborů a sdílení obrazovky.
Funkce podpory relací zahrnují přenos relací, pozvánky, sdílený přístup, reportování a nahrávání. Může také provádět příkazy jako probuzení sítě LAN, CTRL-ALT-DEL, přepínání profilů a vzdálené restartování. Můžete také připojit zařízení iOS nebo zařízení Android.
Tato služba využívá technologie pro zajištění bezpečných relací. Začíná tím, že vyžadují připojení založená na oprávnění, takže váš zákazník rozumí tomu, co je sdíleno. Bezobslužný přístup musí být nastaven během živé schůzky, nebo někým kdo má administrátorská práva.
Komunikace probíhá prostřednictvím nadměrně vícesměrového síťového zásobníku s využitím zásobníku TCP / IP. Používají se protokoly IETF standard Secure Sockets Layer (SSL) a Transport Layer Security (TLS), stejně jako šifrovací sady SSL, šifrované datové přenosy a autentizované klíče relace. Může pracovat kolem firewallů a proxy serverů. Pokud jsou zabezpečení pro vaši firmu prioritou, Citrix má na svých webových stránkách čistý protokol a bezpečnostní protokol GoToAssist si přesně přizpůsobíte vlastním představám.
Výsledky Laboratorní testů
Doba připojení z počítače | Pomalejší než průměr |
Doba připojení z Ipadu | Pomalejší než průměr |
Rychlost přenosu souborů | Rychlejší než průměr |
Doba trvání | Zanedbatelné (pod 0,5s) |
Každá licence podporuje osm simultánních relací, což činí GoToAssist dobrou hodnotu pro firmy, které potřebují podporovat mnoho externích nebo interních zákazníků.
LogMeIn
Popis: neomezené souběžné připojení; Nahrávání relací; Podpora pro více platforem; Podpora chatu pro host-klient; Nástroj pro laserové ukazovátko; Obousměrné přenosy souborů; Přepínejte pomocí karet až na 10 relací; Bezobslužný přístup
Omezení: Funkce konečné spolupráce, zejména s podporou VoIP, audio a video, sdílení obou stran
LogMeIn se používá k připojení více než 300 miliónů zařízení po celém světě. Umožňuje vzdálený přístup, interní podporu, externí zákaznickou podporu a zabezpečení koncových bodů. Vyhodnotili jsme verzi Rescue, která je určena pro helpdesk, techniků a IT profesionálů. Skládá se ze čtyř částí: administrační centrum, konzola techniků, zákaznický applet a mobilní podpora Click2Fix.
LogMeIn je nejdražší z našich prvních tří tipů, tedy $ 1 299 za rok za sedadlo nebo 149 dolarů za měsíc. Pokud potřebujete podporu pro mobilní zařízení, cena je 1 749 USD ročně. Súčasné soukromé zasedání však nejsou omezené. Dokáže zpracovat až 10 000 souběžných relací na frontu. Takže počet relací ve vaší frontě je omezen pouze tím, co mohou vaši technici spravovat. Jiné verze zahrnují protokol LogMeIn Pro pro externí podporu a Central pro přidání zabezpečení koncového bodu Kaspersky.
Centrum pro správu záchrany lze použít k vytváření skupin a přiřazování úrovní oprávnění. Může také spustit přehledy a zobrazovat aktivity. Program může vytvářet značkové, přizpůsobené „telefonní karty“, které jsou zákazníky vidět na obrazovkách. Technici mohou pomocí protokolu LogMeIn připojit k zařízení zákazníka prostřednictvím kódu nebo e-mailem. Po připojení, s povolením, technici mohou prohlížet a ovládat plochu, chatovat se zákazníky, přenášet soubory, tlačit adresy URL, restartovat a další. Všechny relace jsou zaznamenány a mohou obsahovat poznámky.
Jeho technologie Click2Fix může dálkově ovládat mobilní zařízení. Verze pro mobilní zařízení může posílat adresy URL, sledovat životnost baterie, přečíst přepínače rádia a další.
Pro zajištění relací LogMeIn jsou využívány četné řídicí a zabezpečovací technologie. Za prvé, před zahájením jakékoli relace musí zákazníci povolit technikovi přístup k systému a zákazníci mohou kdykoli ukončit relaci. Aplikace zákazníka zmizí po skončení relace, takže oprávnění nelze znovu použít. Sezení jsou zaznamenávány pro účely auditu. Všechny přenosy dat jsou zabezpečeny šifrováním AES 256 bitů. LogMeIn publikuje online dokumentaci architektury, pokud potřebujete další informace.
Výsledky laboratorních testů
Doba připojení z počítače | Průměrný |
Doba připojení z Ipadu | Průměrný |
Rychlost přenosu souborů | Rychlejší než průměr |
Doba trvání | Zanedbatelné (pod 0,5s) |
LogMeIn Rescue může poskytnout typ podpory techniků, kterou jste hledali, zvláště pokud potřebujete řídit mnoho relací najednou.
TeamViewer
Novější verze aplikace TeamViewer (verze vydané v listopadu 2016) s názvem TeamViewer 12. Společnost tvrdí, že nejnovější verze softwaru pro vzdálený přístup obsahuje zkratky pro nejčastěji používané akce vzdálené podpory, karty pro vzdálené ovládání pro macOS, Nové možnosti oznámení, aktualizace systému QuickSupport a lepší rozhraní klienta. TeamViewer 12 také umožňuje úkoly, jako je vzdálená editace videa a přístup ke službě OneDrive for Business.
Popis: trvalé licencování s podporou; Podporuje 30 jazyků; Volné zkušební verze; Pokročilé aktualizace; Podpora politiky; Skupiny a skupinové kanály; Rozhovor host-to-client; Funkce spolupráce
Omezení: Špatné schopnosti Mac a horší ovládání na tabletu
TeamViewer podporuje v každém okamžiku 20 miliónů zařízení prostřednictvím svých různých verzí licence. Po vydání nové verze máte možnost upgradovat licenci na novou verzi za část kupní ceny. (Inovace licence často stojí asi třetinu plné ceny nové licence.) Tato licenční smlouva je dlouhodobě výhodná ve srovnání s poskytovateli, kteří účtují měsíční nebo roční poplatek.
Nabízí vzdálenou podporu, vzdálený přístup a verze pro schůzky. Licence na vzdálený přístup začínají na 809 dolarů. Tato úvodní licence podporuje jednoho uživatele, který používá až tři zařízení. Umožňuje uživatelům přístup k neomezeným koncovým bodům a spravovat 200 bezobslužných zařízení, ale podporuje pouze jednu relaci najednou.
Jiné verze podporují větší přístup, bezobslužné zařízení a relace. V případě potřeby máte také možnost přidat další kanály. Všechny verze obsahují konzolu pro správu, ale budete potřebovat inovovanou verzi podpory pro mobilní zařízení.
TeamViewer využívá 90 procent společností Fortune 500. Vytváří denně 750 000 nových ID a je k dispozici ve více než 30 jazycích. Úplné zpřístupnění: Naše mateřská společnost Purch, používá TeamViewer na podporu až 500 koncových bodů v USA. Požádali jsme náš tým IT, aby odpověděl na otázku „proč používáte TeamViewer?“
Odpovědi níže:
* Možnost vzdáleného restartování a CTRL-ALT-DELETE
* Podpora více monitorů
* Vzdálené přihlášení k připojeným zařízením
* Vícenásobné relace a nahrávání relací
* Jednoduchá správa mnoha koncových bodů
* Vzdálené aktualizace a nasazení
* Funkce chatu, užitečná pro interakci s koncovým uživatelem během relace
TeamViewer provádí všechny přístupové funkce, které byste očekávali. Může mít přístup k bezobslužným koncovým bodům, přenášet soubory oběma způsoby. Připojit se z mobilních zařízení. Nasadit prostřednictvím skupinové politiky. Podporovat vzdálené pracovníky, připojit se k systémům Linux a mít přístup k prohlížeči. Možnost spravovat fronty relací a mnoho dalšího. Využívá také 256bitové šifrování, které zahrnuje nástroje pro spolupráci, jako jsou sdílené schránky, chat. Teamviwer podporuje přenos zvuku a videa, sdílení obrazovky, VoIP a vzdálená tisk. Chcete-li přidat další funkce, můžete pomocí rozhraní API vytvořit vlastní integrace.
Výsledky laboratorních testů
Doba připojení z počítače | Rychlejší než průměr |
Doba připojení z Ipadu | Průměrný |
Rychlost přenosu souborů | Rychlejší než průměr |
Doba trvání | Zanedbatelné (pod 0,25s) |
Pokud máte k dispozici kapitál tak se TeamViewer může ukázat jako šikovná a dlouhodobá investice.
Ostatní produkty s dálkovým přístupem
Níže uvedený seznam softwaru jsem nekontrolovali, ale jedná se o další dostupné alternativy programů pro vzdálený přístup:
zdroj: internet, tomsitpro